18 Nisan 2012 Çarşamba

KÜLLÜ KURABİYE

Benimde cok yaptigim bu küllü kurabiyeyi herkesin yapmasini tavsiye ederim cok lezzeli oluyorlar:)
Arkadasimiza cok tsk.ediyorum.
Blogu ziyaret icin tiklayin yemeksevdam




Herkese merhaba dostlar,

Tam gaz Dukan Diyetine devam ederken, evde pasta börek kurabiye vs. yapımına ara verdim tabi ki. Zaten değerli blogger arkadaşlarımın yaptığı nefis lezzetleri gördükçe zorlanıyorum. Bir de evde yapıp kokusunu alırsam dayanamaz bozarım herhalde. Tabi ben ne kadar yapmayacağım desem de, bir arkadaşım evinde kalabalık bir grup ağırlayacağı için benden kurabiye yapmamı rica etti. Bende çok bereketli bir kurabiye olan ve tadını çok sevdiğim ve sevgili teyzemden öğrendiğim küllü kurabiyeleri yaptım. Güzel bir nefis terbiyesi oldu bana. Sadece tadına bakmak amaçlı ucundan küçük bir ısırık aldım kalanını da eşim yedi. Ah ben diyette olmasam bu tabağı 2 dakikada yerdim. Neyse efendim geçecek bu günler inşallah. Sözü fazla uzatmadan tarifimize geçeyim. Ayrıca bu tarifimi Çay, Kahve Bahane etkinliğinin ev sahibesi sevgili arkaşımız Pastaeli'ne ve Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğinin ev sahibesi sevgili arkadaşımız Paşasofram'a göndermek istiyorum ve ikisine de bol katılımlı etkinlikler diliyorum. Afiyetle kalın.

KÜLLÜ KURABİYE

Malzemeler
  • 1 paket teremyağ (oda sıcaklığında)
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 yumurta
  • Aldığı kadar un
  • (İç malzeme de şeker yok, unuttum sanmayın)
Üzerine
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 yemek kaşığı kakao
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
Hazırlanışı

Bu tariften yaklaşık 45-50 adet kurabiye çıkıyor. Eğer siz kalabalık bir guruba yapmıyorsanız ölçüyü yarıya indirmenizi öneririm. Oda sıcaklığında yumuşamış teremyağı, sıvıyağı, yumurtayı, vanilya ve kabartma tozuna azar azar un ilave ederek yoğuralım. Şu meşhur kulak memesi yumuşaklığında kurabiye hamuru hazırlayın. Bu arada fırınımızı 170 derecede ısıtalım. Kurabiyelerimize ister kalıpla, ister elimizde cevizden küçük parçalar koparıp yuvarlayarak şekil verelim ve yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizelim. Isınmış fırınımızda üzeri hafif pembeleşmeye başlayana kadar pişirelim. Kurabiyelerimiz pişerken bir kasenin içerisine pudra şekeri, kakao ve tarçını koyup güzelce karıştırarak külümüzü hazırlayalım. Kurabiyeler pişer pişmez fırından çıkarıp tek tek külümüzün içine atıp her tarafına bulanmasını sağlayalım ve servis tabağına dizelim. Efendim hamurunda şeker yok, zaten hiç de gerek yok. Dışındaki külü hem şeker, hem kakao hem de nefis bir tarçın tadı veriyor kurabiyeye. Denemenizi mutlaka tavsiye ederim. Afiyet olsun.

0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo