14 Nisan 2012 Cumartesi

KIRPIK BÖREK

Arkadasimiz bizimle güzel bir börek paylasti kendi gibi adida farkli olan bu börek icin kendisine cok tsk.ediyorum ellerine saglik cokda lezzetli görünüyor:)
Blogu ziyaret icin tiklayin Mutfakdili



"Yalancının mumu yatsıya kadar" derler ya..
Yalancı dolmanın da ömrü bir ay önce evimize misafir olarak gelen amerikalı, hoş, mütevazi, cana yakın, güzel gözlü bayan, Mss. Smith ve- (bize göre gelecek nişanlısı veya eşi, onların tabiriyle desek) erkek arkadaşına hazırladığım sofradaki Kırpık böreğe kadarmış.
Yani bu kadar uzun cümle kullanan blog yazarı yoktur sanırım..)
Benim acilen güzel yazma kursu almam lazım.))
Bir tek o kalmıştı zaten..))
Kırık kalemle ancak bu kadar oluyor..))


Neyse, Kırpık börek tarifini sevgili Gülay hanımın "Gülay Mutfakta" sitesinde görmüştüm.
Arkadaş bildiğimiz yufka kullanmış börek için, ben hazır baklava yufkası kullandım.
Hazır baklava yufkası ince ve çıtır olduğu için börek de çıtır çıtır oldu. Yalnız bunu söyleyeyim baklava yufkası dışarıda çabuk kuruduğu için böreği çabuk yapmak gerekir. Çünkü kenar kısmına taşan bölümü sonradan geri katlamak isterken kırılıyor.
El çabuklugu lazım, aynı ilizyon ustaları gibi..)
Gülay hanım böreğin ortasına serpmek için peynir kullanmış. Ben haşlanmış patates, sucuk, yeşil biber ve peynir kullandım Bir nevi pizza gibi olmuştu.
Mss. Smith ve arkadaşı met ede ede bitiremediler. ))
Şımarmak yok ama..))
Gülay arkadaştan tarif, benden uygulama, size de kolay gelsin..

Ayrıca bu böreği " Porselen Demlik Çay Saati" etkinliğine ev sahipliği yapan sevgili Pasasofram`a ve " Çay Kahve Bahane " etkinliğinin ev sahibi "Marifetane" ye gönderiyorum.. Bol katılım diliyorum...





Malzemeler:

1 paket hazır baklava yufkası (saymadım kaç tane vardı)
2 yumurta ( 1 tanesinin sarısını üzeri için ayırın)
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı soda


Üzerine;

Lor ve ya beyaz peynir ( Amerika`da yaşayan arkadaşlar Feta ufalanmış peynir kullanabilir. Ben kullandım)
1 adet haşlanmış patates ( olmasa da olur)
yarım domates
bi az sucuk
biraz ince dogranmış yeşil biber
közlenmiş kırmızı biber
küçük çeri domatesler ( kahvaltılık)
taze kekik ( yoksa kurusu veya kuru otlardan en varsa)
çörek otu



Hazırlanması:

Önce yuvarlak bir borcamı ve ya tepsiyi yağlıyoruz.
Yufkadan bir tanesini alıyoruz, bir kısmını tepsiden dışarı sarkıtacak, diger kısmını tepsinin ortasında buruşturacak şekilde seriyoruz. Tepsinin kenarı tamamen kapanacak şekilde yufka seriyoruz.
Baklava yufkası normal yufka şeklinde olmadığı için tepsinin tüm kenarını kapatmak için en az 4 hazır baklava yufkası gerekiyor.
Geri kalan yufkaları rulo yapıyoruz ve ekmek doğrar şekilde 1 sm genişliğinde kesiyoruz.
Kestiğimiz yufkaları elimizle bir az da koparıyoruz. Aynı kadayıfı, haşlanmış eti didikler gibi..
Sonra bu didiklenmiş yufka parçalarını tepsinin ortasına eşit şekilde yayıyoruz.
Süt, sıvı yağ, 1 yumurtanın tamamı, 1 yumurtanın akını çırpma teliyle çırpıp, böreğin ortasına yaydığımız yufkaların üzerine eşit şekilde döküyoruz. Bir azını ayırın en son dışa sarkan yufkaya sürmek için..( Bu karışımdan bir az ayırdım kenar kısma taşan yufkaların üzerine de elime sürdüm daha da set olmasın deye.. Katladıktan sonra da katlanmış bölümü sürdüm. Sizde ayırın iyi oluyor)
1 çay bardağı sodayı da eşit şekilde yufkaların üzerine döküyoruz.
Üzerine ufalanmış peynir, haşlanmış, küp küp doğranmış patates ve domates, küçük kesilmiş sucuk, ince doğranmış biberleri birlikte karıştırıp her tarafına yayıyoruz.
Közlenmiş kırmızı biberden ince şeritler kesip, kare şekilinde diziyoruz böreğin üzerine.
Küçük çeri domatesi iki yere bölüyoruz. karelerin boşluğuna diziyoruz.
Taze kekik. olmadı evde olan kuru nane, reyhan, maydanoz, her hangi birinden serpiyoruz. ( hepsini degil) Ben unuttum serpmeyi.
Yufkanın kenara taşan kısmına da ayırdığımız sütlü yağlı karışımdan sürüyoruz ve kıvırarak tepsinin içine doğru yani kenarlara doğru katlıyoruz. Aynı pizza kenarı gibi olacak.
Sütlü karışımdan bir az sürüyoruz.
Ayırdığımız yumurta sarısını sürüyoruz.

Çörek otu serpiyoruz.
200 derece ( 350 F) fırında 30-40 dakika pişiriyoruz. Kenarı kızarana dek..

Afiyet olsun.!

0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo