26 Nisan 2012 Perşembe

İRMİK LOKUMU

Bunlar benim cok hosuma gitti , sizlerde cok begeleceksiniz bundan eminim.
Arkadasima ck tsk.ediyorum.
Sayfayi ziyaret icin tiklayin Pinarsedefunal



Malzemeler:

1 litre süt
2 su bardağı içilebilir su
15 yemek kaşığı ince irmik
15 yemek kaşığı şeker
2 adet falım sakız
3 limonun kabuğunun rendesi
3 portakal kabuğunun rendesi
2 paket vanilin (Birini damla sakızlı vanilin kullandım.)
12 - 15 adet reçel (Turunç, incir, kabak, portakal veya mandalina kabuğu reçeli gibi sert reçeller)
Dış kaplaması için:
2 su bardağı hindistan cevizi
Yapılışı:

Bir tencerenin içine irmik, şeker, limon kabuğu, portakal kabuğu, küçük parçalara bölünmüş sakız, süt ve suyu ilave edip kısık ateşte sürekli karıştırarak pişirelim. Oldukça katı şekilde pişen sütlü tatlımızı ocaktan alıp içine vanilyaları ilave edip karıştıralım. Eğer evinizde mevcutsa, doğranabilen reçellerinizi mercimek tanesi gibi doğrayıp lokum karışımızımıza ilave edelim ve tekrar karıştıralım. Benim şu an evimde bu tarz reçelim olmadığı için ekleyemedim. Tatlımızı bir borcama veya tepsiye döküp bardakla keserek şekil verebiliriz. Sonrada bu yuvarlak lokumları hindistan cevizi ile kaplayabiliriz.
ya da
Benim usulümle yapmak isterseniz (tepsiden bardakla keserek yuvarlak oluşturduğumuzda kenarları artıyor bende artmasını istemediğim için)
http://pinarsedefunal.blogspot.com/2012/04/irmikli-lokum.html
adresine tıklayın.

AFİYET OLSUN.

0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo