25 Mart 2012 Pazar

Muz-Kiraz dilimleri

Slm arkadaslar herkese güzel bir pazar gecirmesini dilerim ,
ben cok güzel bir pazarla uyandim ilk defa kendime ait bir sablonum oldu yupiiiiii cok mutluyum bana bu mutlulugu yasatan arkadasim degmesinyagliboya cok cok tsk.ederim , Rabbim gülen yüzünü soldurmasin ve senide sevindirenler cok olsun canim.
Bu pastayi camiye yapmistim bayanlara sohbet günlerinde ikram yapiliyor. Ben sohbeti dinlerken arkadaslarim pastayi kesip servise hazirladiklari icin resim cekemedim, bu resimi tarifini aldigim dergiden cektim hernekadarda canli cikmadiysada nekadar lezzetli oldugugu her halinden belli bence:)). Bu siralar rahatsizligimdan dolayi pek tarif ekleyemiyorum sayfama bunuda biraz geciktirecektim ama tarifi soran arkadaslarim beni yanlis anlamasindan korkdum sanki tarifi vermek istemiyorum gibi oldu:) tabiki öyle bisey yok beni bilen tüm arkadaslarim nekadar cok paylasmayi sevdigimi bilir ,eee bilmeyenlerde ögrensin demi yane :))

Tekrar yapinca resimlerinide sizlerle paylasmak istedim:


 
Malzemeler:
keki icin:
  • 50g un
  • 40g kakao
  • 5 yumurta
  • 175g tozseker
kremasi icin:
  • 450ml süt
  • 1p. vanilyapuding
  • 100g tozseker
  • 1 tutam tuz
  • 200g margarin
Meyveler icin:
  • 500g muz
  • 350g kavanozsa visne
  • 2p.meyvejölesi( Tortenguss)
  • 4yemek kasigi tozseker
Üzeri icin:
putrasekeri.
Yapilisi:
keki icin un ve kakaoyu karistirin ve eleyin, Yumurtalari ayirin beyazini iyicene cirptikdan sonra sekeride ekleyip katilasanakadar cirpin, 3 yumurta sarisinida icine tek tek ekleyip cirpin ( 2yumurta sarisi eklemeyin). kakao ve unlu karisimida ekleyip karistirdikdan sonra yagli kagadi olan bir firin tepsisine sürün ve önceden isitilmis firinda 20-25 dakka pisirip sogumaya alin.
keramsi icin 200ml süte seker ( türkiyedeki pudinklerde seker oldugu icin seker kullanmalarina gerek yok )puding , ayirdiginiz 2 yumurta sarisi ve bir tutam tuzu ekleyip karistirin . Diger yandan kalan 250ml sütü bir tencerede kaynatin ve kaynayan süte yaptiginiz karisimi ekleyip karistirarak kaynatip pisirin. iyice sogumasini saglamaniz gerekiyor bundan dolayi ben bir gün önce pudingi pisirip üzeri kapali bekletiyorum.Oda sicakliginda olan margarininizi krema sekline gelenekadar iyicene cirpin sonrada soguttugunuz pudingi kasik kasik margarine ekleyip cirpin, güzel bir kremaya sahip placaksiniz ama lütfen dikkat edin puding tam sogumus ve margarinde oda sicakliginda olsun.
Soguttugunuz kekinizi ikiye bölün bir tarafina 5santim uzunlugunda ve 1kerede ortadan böldügünüz muzlari dizin. Üzerine visneleri dizin , visnelerin üzerinede paketinde hazirlanisi yazili oldugu gibi jölenizi hazirlayip sürün, son olarakda pudingi güzelce sürüp üzerine diger kekle kapatin. 2 saat buzdolabinda soguttukdan sonra servis yapmadan önce üzerine purta sekeri serpin ve afiyetle yiyin.
yazdiklarima bakarak korkmayin yapilisi yazmakdan anlatmakdan daha kolay :)) lütfen baslamadan önce yapilisini iyice okuyun ve nekadar kolay oldugunu sizde anliyacaksiniz:)

4 yorum:

  1. ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. yarinda diyete baslamayi düsündügümde ,karsima cikan tata bak,resmen isgence,neyse düsünüyorum dedim basliycam demek degil yani bir dilim hatta 2 dilim aliyorum canim sevgiler

    YanıtlaSil
  3. ellerinize sağlık, çok leziz görünüyor.teşekkür ediyorum ayrıca.kolay gelsin.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. Merhaba canım hemen iadeyi ziyarete
    geldim ellerine sağlık harika olmuş
    Her zaman beklerim sevgiler.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo