2 Ağustos 2011 Salı

Donat

Selam Arkadaslar Ramazan nasil gidiyor umarim herkes birinci günü zorluk cekmeden gecirmistir.

Allah kolayligini veriyor gercektende biz cok rahat gecirdik ama ben corbadan önce kirazla karnimi nerdeyse doyurdum :)) .

Sayfamda ilk olmucak bu donat tarifim ama yinede bu yaptigim daha degisik oldugu icin sizinlede paylasmak istedim, Ben bunun tadini daha cok sevdim firinlarda 1 euroya aldigimiz donattanda bence cok daha güzel oldu tadinda hicbir fark göremedim. Elde yapilmis olmasinin tadida bir baskaydi zaten :) yapmasi helede pisirmesi cok zevkili :)

Malzemeler:

4 su badragi un

30gr. yasmaya

1 cay bardagi ilik süt

1 cay bardagi sivi yag

4 yemek kasigi toz seker

bir fiske tuz

2 yumurta

Kizartmak icin 1litre sivi yag

üzeri icin ben limonla putra sekerini karistirip sürdüm siz istediginizi sürebilirsiniz.

Yapilisi:

Süt, su, tozseker, maya önce karistirilir. sonrada diger malzemeler yavas yavas yedirililerek yumusak ama ele yapismayan bir hamur yogrulur.

hamur 1cm kalinliginda acilir subardagiyla kesilir ortasinida sise kapagiyla tekrar kesilir. (ben Sise kapagiyla kestiklerimi de öyle pisirdim )

yagli kagidin üzeri hafif unlanir ve dizilirler. Üzerleri kapali en az 45 dakka bekletilirler.

sonra sicak yaga yavas yavas atilip iki tarafida kizdirilir. Dikkat edin yaginiz kizgin olmasin isinmasi yeterlidir. Digerlerini pisirirkenede ocaginizin ayarini kisin yoksa hemen kizarip sertlesiyorlar.

üzeride süslenince afiyetle yenir :)

0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo