29 Haziran 2011 Çarşamba

ÇITIR KASEDE ALİ NAZİK

Hamurumuzu tasimiza göre aciyoruz

Yaglanmis tasimiza yayiyoruz, pisirmeye veriyoruz

Firindan ciktiktandan sonra dikkatli bir sekilde tasimizdan ayiriyoruz.

önce hazirladigimiz yogurtlu patlicanimizi yerlestiriyoruz,

Son olarakda kavurdugumuz etimizi ekleyip servis yapiyoruz.

Merhaba Arkadaslar !

Sizlere gercekten cok lezzetli bir tarif getirdim, dün bloglari gezerken arkadasim http://umutsepeti.blogspot.com buldum bu harika tarifi, bugünde misafirlerim gelecegi icin denemek istedim. Okadar lezzetli olduki ben bile tadina doyamadim:) misafirlerimde cok begendi resim cekmekte bana yardimci bile oldular :) kaselerime bakmakla doyamadik okadar güzel oldular yane :) bu güzel tarifi paylasan arkadasima gercekten cok tsk.ediyorum.Ali nazigi ben arkadasimdan azcik daha farkli yaptim :) dsfff Ali

Malzemeler:

Hamur icin

  • 2.5 su bardağı un
  • 1/2 su bardağı ılık su
  • 6 çorba kaşığı sivi yag
  • 1 yumurta sarısı
  • 2 çay kaşığı tuz
  • Arzuya göre baharatlar karabiber ve kirmizi tozbiber
  • 2 tatlı kaşığı susam
  • 2 tatlı kaşığı çörekotu

  • hazırlanması:
    Malzemelerin hepsini geniş bir kapta karıştırıp iyice yoğuruyoruz. 2o dakika kadar dinlendiriyoruz. Fırına dayanıklı kaplarımızın dışını yağlayıp, merdane ile açtığımız hamur ile kaplıyoruz.Yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine yerleştirip önceden ısıttığımız fırında 180 derecede kızarana kadar pişiriyoruz. Fırından alıp soğutunca güzelce çıkartıyoruz..

  • ALİ NAZİK İÇİN:

  • malzemeler:

  • 3 adet patlıcan, 200 gr. kücük dogranmis kusbasi et, 2 adet yeşil biber, 1 adet kirmizi biber, 1 çay bardağı yağlı yoğurt, sarmisak, tuz ,sıvıyağ

  • hazırlanması:

  • Patlıcanları közleyip kabuklarını soyuyoruz. Küçük parçalar halince doğrayıp bir kac kasik sivi yagla tavamizda kavuruyoruz , diger yandan yogurdumuzu bir kasede tuz ve sarmisakda ekleyip iyicene karisristirdiktan sonra patlicanlarimizla birlestirip çıtır kasemizin içerisine alıyoruz.. Tavaya sıvıyağ ve kuşbaşı etleri alıp kavuruyoruz. Etimizi iyicene pisirdinkten sonra yeşil biber ve kirmizi biberi de ekleyerek tuz ve karabiberi de ilave edip ocaktan alıyoruz. çıtır kase içerisindeki yogurt ve közlenmiş patlıcanların üzerine ilave ediyoruz. servis yapıyoruz..

  • Gercekten bakmaya doyamadigim vede yemege kiyamadigim tariflerimden biri oldu :))
  • Bukadar emek bukadar güzel bir tarif yorumlarinizi hak ediyorum diye düsünüyorum :)



  • 2 yorum:

    1. Buna benzer bir tarifide sevgili pepeladan görmüstüm. Bende denemek istiyordum, sayende hatirlattin :) Cok lezzetli gorunuyor gerçekten, ellerin dert gôrmezsin canim

      YanıtlaSil
    2. Ellerine saglik canim benim... Ayrica belirtmek istiyorum, tatilden sonra, en gec Ekim ayi icerisinde Almanya genelinde de kurslar vermeyi planliyorum... Bir ara bana mail atarsaniz gereken bilgileri sizinle paylasabilirim... Sevgilerimle, Filiz

      YanıtlaSil

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
    Blogger Template by Clairvo