29 Mart 2011 Salı

Muzlu Rulo Pasta

187.Tarifimiz

Merhaba arkadaslar etkinligimizin son saatlerinde hatta dakkalara girdik:)

aslinda güldügüme bakmayin ben gercekten üzüldüm , Cok güzel bir etkinlik olduguna inananiyorum katilan ve katilamayan herkese cok tsk.ediyorum.

Arkadaslar tekrar söylüyorum bana tarif yolladiysanizda ben hala eklemediysem bana haber verin gözden kazirmis olabilirim , sakin gücenmeyin bana mail atin pasa-kizi@hotmail.de

Bu güzel muzlu pastayi yapan arkadasima cok tsk.ediyorum bizim evde bu pasta olunca nerdeyse yemek bile yenmiyor:)

Arkadasimin sitesine ziyaret icin tiklayin gonulmutfagi

Malzemeler:

Keki için:

5 yumurta

1.5 çay bardağı şeker

1.5 çay bardağı un

Kreması için:

3 su bardağı süt

4 yemek kaşığı un

1 yumurta sarısı

1 su bardağı toz şeker

1 limon kabuğu rendesi

1 paket labne peynir

Kremşantisi için:

2 paket kremşanti

1.5 su bardağı süt

Yapılışı:

Önce kremamızı yapalım,soğuması gerekecek çünkü;) Süt,yumurta sarısı,un,şeker,limon kabuğu rendesini bir tencerede pişiriyoruz.Kaynayınca koyulaşacaktır.Sonrasında 1-2 dakika daha pişirmek yeterli.Biraz soğuduğunda labne peyniri de içine katıp iyice çırpıyoruz.

Kremamız hazır.Şimdi de kremşanti tozuyla 1.5 bardak sütü katıca bir kıvam alıncaya dek çırpalım.Bu da 2-3 dakika demektir.Bunu da dolaba kaldıralım,biraz daha kıvam alsın.

Ve en oyalayıcı kısmı keki.Hayır,hayır! Malzemeler kısmında kabartma tozu yazmayı unutmadım:) Bu pasta kekinde kabartma tozu yok.Onun yerine bolca çırpmak var.Önce yumurta aklarını 5 dakika çırpıyoruz.Sonra sarılarını da ilave ederek 5 dakika da onları çırpıyoruz.Şekerin hatrı kalmasın,5 dakika da onu çırpalım.Yorulduysak sorun değil,unu da eklediğimizde fazla çırpmamıza gerek yok,iyice karışsın,yeter;) Bu karışımı üzerine aliminyum folyo yada pişirme kağıdı serdiğimiz dikdörtgen tepsiye döküyoruz.(Tepsi mini fırın tepsisi büyüklüğünde olmalı,daha küçük olursa kalın bir kek olur,büyük olursa da hamur az gelir)Keki pişirdiğimizde aliminyum folyo ya da kağıttan çıkarmak için acele etmeyelim,kek parçalanabilir.Soğumuş keki dikkatlice kağıttan ayırıyoruz.Ve tekrar kağıda yatırıyoruz.Hazırladığımız kremamızı tüm keke yayıyoruz.Krema fazla gelecektir,sorun değil,artanını da üste kullanacağız;) Krema yaydığımız kekin kenarına muzu düzleştirip koyuyoruz ve keki rulo yapıyoruz.Artan kremayı da üste yayıyoruz.Ve en son dolaptan kremşantimizi çıkarıp üzerini kaplıyoruz.Sonra da istediğimiz şekilde üzerini süsleyip en az birkaç saat dolapta bekletip pastamızı dilimleyerek servis ediyoruz.

0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo