11 Mart 2011 Cuma

MEYHANE PİLAVI

42.Tarifimiz

Arkadaslar bu tarifi gönderen arkadasimiz kendi tarifini cok güzel anlatmis ben sadece kendisine cok tsk.ediyor ve blogunun adresini birakiyorum gerisini ondan okuyun:) Adres icin Tıkla

Pirinç pilavından daha çok severim ve daha sık yaparım bulgur pilavını,birde böyle bol soğanlı,biberli ve et suyuyla pişmişse doyamam yemeye...Faydalarına hiç girmiyorum bile çünkü saymakla bitmez.
Meyhane pilavının özelliği en iri bulgurdan yapılması ve etli olması...
Ben,benim ufaklıkların etlerini bana tek tek ayıklatıcaklarını bildiğim için sadece eti haşlıyorum ve suyunu kullanıyorum.Yanınada hangi yemek yakışmazkii bu lezzetli pilavın ?
Kuru fasülyesinden tutunda,karnıyarığına kadar...Belki ben çok sevdiğim için böyle abartıyorum ama benim yanına en yakıştırdığım adana kebabıdır...Yanında soğan salatası ve ayranda varsa kimse tutamaz beni...:)))
Lafı daha fazla uzatmadan tarife geçiyorum.
Ayrıca tarifimi sevgili Pasasofram 'ın düzenlemiş olduğu 63.porselen demlik çay saati etkinliğine gönderiyorum ve kolaylıklar diliyorum.

Malzemeler
2 su bardağı iri bulgur
250 gr kuşbaşı doğranmış dana eti
1 tane büyük boy soğan
4 tane yeşil biber
2 orta boy domates
2 diş sarımsak
1 tatlı kaşığı biber salçası
1 tatlı kaşığı domates salçası
3 su bardağı et suyu (eğer bulgur pişmezse sıcak su ilave edilir)
Karabiber,kimyon,kırmızı tozbiber,kuru nane,tuz
1 yemek kaşığı tereyağ
Sıvıyağ


Hazırlanışı
Önce etimizi suda yumuşayana kadar haşlıyoruz.Ayrı bir tencerede küçük doğradığımız soğanımızı ve biberimizi 1 kaşık tereyağ ve sıvıyağ karışımında 5 dakika sarartıyoruz..Haşladığımız etleride ilave edip kavurmaya devam ediyoruz.Salçalarınıda atıp 5 dakika daha kokusu çıkana kadar kavurup kabuklarını soyduğumuz ve küçük küçük doğradığımız domatesini ve ezilmiş sarımsağınıda ilave edip 5 dakika kadar pişiriyoruz ve haşladığımız etin suyundan 3 bardak döküp kaynamasını bekliyoruz.Ayıkladığımız ve yıkadığımız bulgurunu ve baharatlarını,tuzunu serpip kısık ateşte bulgur yumuşayana kadar pişiriyoruz.Bulguruna göre değişebilir bu yüzden eğer yeterli gelmezde bulgurumuz yumuşamazsa azar azar sıcak su ilavesi yapılabilir.Pişen bulgurumuzun üzerine kağıt peçete veya bir bezle kapatıp demlenmeye bırakıyoruz.

1 yorum:

  1. Merhaba!
    Bu pilava bayiliyorum. ögrendigimden beri sik sik yaparim.yanina kuru fasulye,kirmizi soganli marul salatasi ve koyu bir cacik.Harika bir yemek. Tarif icin cok tessekkür ederim.Allah razi olsun.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo