11 Mart 2011 Cuma

Kuymak (Muhlama)

43.Tarifimiz

Kuymak yapmis Naliyacigim sogumadan hemen gel al dedi bende kostum tabiki sicak sicak ikram edim sizlere diye:) cok tsk.ederim , ben naliyanin adresini yazip sizi onun yaptiklariyla basasa birakiyorum. Tıkla

Bloğumda ilk muhlama tarifi ile karşınızdayım .Bu muhlama bizim rizelilerin vazgeçilmez yemeğidir .Eğer bu eşsiz lezzeti yeme şansınız olmamışsa işte size bir tarif :))Bu tarifimi sevgili arkadaşımın http://pasasofram.blogcu.com/ mutfağına yolluyorum kolaylıklar ve ALLAH yardımcısı olsun dıyorum :))

malzemeler
3 tahta kaşığı mısır unu
3 kaşık tereyağı
Bir kase tel veren peynir
ılık su
tuz yapılışı
Tereyağı ve mısır ununu kavurmakla işe başlıyoruz. 10 dk. mısır ununun rengi dönene kadar kavuralım.
Mısır unu bir güzel kavrulduktan sonra 3 su bardağı su ekliyoruz ve bütün malzemelerin fokurdamasını bekliyoruz.
Peynirleri yavaş yavaş eklemeye başlayabiliriz. Bir yandan da karıştıralım ve peynirin kuymağın içinde erimesini bekleyelim.
Peyniride ekledikten sonra kuymağı kısa bir süre kendi haline bırakabiliriz. Tereyağı üste çıkıp kendini gösterdiğinde artık yemeğe hazır hale geldi demektir.
Kuymağı (muhlamayı )kesinlikle sıcak yemenizi tavsiye ederim. Soğuduktan sonra yada ısıtıp sonra yemek gibi bir gaflette bulunmayın

0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo