19 Eylül 2010 Pazar

Seker Hamuruyla gül yapimi



cok zamandan beri denemek isteyipde bir türlü firasat bulamadigim Seker hamurunu bugün denedim, kermesimize yapmak istedigim pastada kullanmak icin güller yaptim, hamurum fazla oldugu icinde baska süslerde yaptim ,güllerin yapilisini sizlede paylasmak istdim. Bu seker hamurunu arkadasim http://mutfaktabiranne.blogcu.com/ sitesinden aldim. ilk defa böyle bir tarifle karsilastim beyendigim her seker hamurunda bizim yemedigimiz katkilar oluyordu bu cok güzel vede cok kolay ,sizlede paylasmak istedim

kolay gelsin denemek isteyenler.

Malzemeler:

3-4 damla limon suyu

  • 1 yumurta akı
  • 400 gr. pudra şekeri (kıvamı yumuşak ama ele yapışmayan bir hamur olacak)
  • Kirmizi gida boyasi

Yapılışı:


Yumurta akı ve limon suyuna pudra şekerini azar azar ekleyerek yediriyoruz. Ele yapışmayan bir hamur elde edince şekillendirmeye başlayabiliriz.

Kullanmayacağımız kısmını streç naylona sıkıca sarıp buzdolabında saklayabiliriz

Ben güller, yildizlar, kalpler yaptim. Oda sıcaklığında kurudular ve sertleştiler. Yarin kermese pasta yapacam.

Not: güller icin yuvarlaklar resimde büyük görünüyor ,Sise kapagiyla yapilmislar:) elinize alinca parmaklarinizla birazdaha inceltin uclarini.


0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo