29 Nisan 2012 Pazar

SÜRPRİZ PUDİNG

Sedef arkadasimiz degisik tarifleriyle etkinligime katilmaya gayret ettikce benide bir baska sevindiriyor. Alisa gelmedik tatlari denemek kim istemez diyecekken aklima bir kackisi bilmedigi görmedigi tati tatmadigi geldi:)) evet var bazi kisiler bildiklerinden asla sasmiyor artik neler kaybediyorlar bilseler.
Ben yine arkadasima cok tsk.ediyorum ve
Blogu ziyaret icin tiklayin diyorum pinarsedefunal



"Ölçüyü tam yapın.
Eksik verenlerden olmayın.
Doğru terazi ile tartın.
İnsanların mallarını ve haklarını eksiltmeyin.
Yeryüzünde bozgunculuk yaparak karışıklık çıkarmayın."
Şuarâ, 26/181-183

Enesin (r.a.) haber verdiğine göre:
Allah Resulü (a.s.):
Sahur yemeği yiyiniz.
Çünkü sahur yemeğinde bereket vardır buyurmuştur.
Müslim, Sıyam,45 (l, 770)



Öncelikle;
Bu tarifimi sevgili
74. Hafta Porselen Demlik Çay Saati Etkinliği'nin ev sahibesi
gönderiyorum.

Süpriz pudingimi misafirlerimize ne zaman ikram ettiysem misafirlerime götürürken titrediğinden "Sedef bu ne titriyor?" dediler. Bende "Süpriz." dedim.
Bazen "Bilmediğimiz şeyi yemeyiz." diyerek gülümsediler, bende "Süpriz puding." dedim. Süprizi şu ana kadar kimse anlamadı. Genellikle içindeki süpriz için reçel, biskivi, kek gibi tahminler yaptılar. Yediklerinde ise "Bunun içinde beyaz bişey var. Bunu hazırmı aldın?" dediler ki bu sefer gülme sırası bendeydi ve "Sedefin mutfağından aldım." dedim.
Aslında sadece bu tarz sunumu ilk kez yediklerinden şaşırdılar.
Ayrıca tadıncada tadından dolayı hazır diye düşündüklerini söylediler. Kısacası güzel dediler. Bana sorarsanız ben daha hiç tadamadım. Ne zaman hazırlasam bana hiç kalmadı. İşallah bir dahaki sefere.

SÜRPRİZ PUDİNG
Malzemeler:
Kakaolu kısmı için:
4 su bardağı süt
3 yemek kaşığı kakao
6 yemek kaşığı şeker
2 yemek kaşığı un

Beyaz kısmı için:
1 su bardağı süt
1 çay bardağı su
2 yemek kaşığı şeker
1 adet falım sakız
1 adet vanilya
1yemek kasigi un
Süslemek için:
Hindistan cevizi

Yapılışı:

Kakaolu puding için şeker, un ve kakaoyu pişireceğimiz tencerede karıştıralım. Üzerine sürekli karıştırarak sütümüzü dökelim.
Sakızlı puding yani beyaz kısmı için başka bir tencerede un ve şekeri karıştıralım. Üzerine sürekli karıştırarak süt, su ve küçük küçük kesilmiş sakızları ilave edelim.
Her iki kısmıda hazırladıktan sonra ilk olarak kakaolu pudingi sürekli karıştırarak pişirmeye başlayalım. Pudingimiz yarı piştiğinde yani ısındığında sakızlı pudingimizi de kısık ateşte sürekli karıştırarak pişirmeye başlayalım.
Aynı anda bir elimizle kakaoluyu bir elimizlede beyazı karıştırarak pişirelim.
Eğer biri önce pişerse ocağı kapatın ama üzeri kaymaklanmaması için ara ara karıştırın.

Kullanacağınız kaplarınızı veya benim gibi çay fincanlarınızın için suyla durulayın ve kurulamayın. Sonra kabınızın üçte ikisini kakaolu pudingle doldurun ve tam ortasına sakızlı pudingden kaşıkla koyun. Sıcaklıkla sakızlı puding kakaolu pudingin içine doğru girecektir. Sonra beyaz kısmın üzerini kakaoluyla örtün. Bu işleme pudinginiz bitene kadar devam edin.

Yukarıda gördüğünüz gibi bir kısmını tamamlamıştımki bu aşamayı fotoğraflamadığımı farkettim ve sizler için iki tanesinin üzerini kakaolu pudingle kapamadan çektim. Beyaz kısım sıcaklıkla içeri doğru kaydığından kakaolu kısım yukarı çıkıyor ve ortada beyazlık gözüküyor. Pudingin içi süpriz olduğu için üzerine kakaoludan döküp sakızlı pudingi saklıyoruz.
Hazırladığımız pudingler yeteri soğukluğa ulaşınca buzdolabına kaldıralım.

Yaklaşık 4 - 5 saat sonra yeterince donan pudinglerimizi buzdolabından çıkaralım. Pudinglerimizin kolay çıkması için üzerinde kabuk gibi olan kısmını bir bıçakla hava aldırarak dönelim ki kaplarından çabuk çıksınlar. Pudinglerimizi çevireceğimiz tepsiye hindistan cevizi serpelim. Pudinglerimizi çevirip üzerlerine hindistan cevizi serpelim. Sonrada en az 4 - 5 saat buzdolabında dinlendirelim.

Buzdolabından çıkardığımız pudinglerimizi bir spatula yardımıyla servis tabaklarımıza alalım.





AFİYET OLSUN.

1 yorum:

  1. mutlaka denicem çok hoş ve eğlenceli görünüyor elinize sağlık

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo