17 Ocak 2013 Perşembe

Yumurtasiz ve Sütsüz Etkinligumuzde ŞİŞMANLATMAYAN ÇİKOLATA

Cok ilginc bir tarif sismanlatmiyormus :) diyet yapanlarda yesin dergibi oluyorya benkarismim en iyisi:)
Arkadasima cok tsk.ediyorum ellerine saglik, blogu icin tiklayinFatosca Tadlar Malzemeler:
1 su bardağı Medine hurma ( ben 22 adet kullandım)
1 çay bardağı ceviz içi,
1 çorba kaşığı keçi boynuzu tozu,
1 çorba kaşığı bitter kakao
2 çorba kaşığı hurma şurubu ( ben hurmayı beklettiğim suyu kullandım)

Üzeri için: bir kase hindistan cevizi

karışım fotosu

Yapılışı:
Öncelikle hurmalarımızı  kaynamış sıcak bir kabın içinde iyice yumuşayana kadar kapağı kapalı olarak bekletelim. Daha sonra robotumuzun içine kabukları ve çekirdekleri çıkartılmış hurmaları, ceviz içini ekleyip iyice karışana kadar mix yapalım. Sonra içine keçi boynuzu tozunu, kakaoyu ve 2 çorba kaşığı hurmayı beklettiğimiz sudan ekleyip tekrar robottan geçirelim. Kıvamı ne çok katı olacak ne de çok cıvık. Eğer çok katı ise yine içine 1 tatlı kaşığı daha hurma suyundan ilave edebilirsiniz. Ender bey hurma şurubu demişti ama inanın tadı bu şekilde çok güzel extra bir tatlandırıcıya hiç gerek yok yani :) Elimizi ıslatıp, iyice kıvam alan karışımdan bir parça alıp küçük toplar hazırlayalım. Benim 22 adet çıktı. Sonra çukur bir kaseye hindistan cevizini koyalım. Hurma toplarımızı bu kabın içinde ileri geri sallayarak her tarafının hindistan ceviziyle kaplanmasını sağlayalım.
Hazırladığımız hurma toplarımızı birkaç saat buzdolabında beklettikten sonra afiyetle yiyelim:)))))
Sevgiler...

0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo