5 Temmuz 2012 Perşembe

Irmik Mantolu Parmak Tatlisi


Merhama arkadaslar Güzel bir tatli yaptim ramazanda yaklastigi icin sizede iyi bir fikir olur düsündügüm icin hemencik paylasim yapim dedim, ama tabakdaki son halini cekemedim aklima geldiginde tatlilar coktan bitmistiler cünkü :)
Tatlilar cok güzel oldu ama bana sorarsaniz bu ramazanda sütlü veya daha hafif tatlilar iyi gider.


Malzemeler:
Hamuru icin:


  • 1/2 paket odasicakliginda teregayi veya margarin

  • 2 Yumurta

  • 1 cay bardagi seker

  • 1 paket kabartmatozu

  • 1 paket vanilyasekeri

  • 2 corba kasigi irmik

  • alabildigi kadari un

ici icin:


  • 1 subardagi ceviz veya findik ici

mantolamak icin:


  • irmik

Serbeti icin:


  • 3,5 su bardagi seker

  • 4 subardagi su

  • 1/2 limon suyu

Yapilis:


  • ilk önce serbet icin suyu ve sekeri ilave edip 15 dakka kaynatin ve limon suyunuda ekleyip bir tasim kaynatip serbeti sogumaya birakin.


  • Hamur icin olan tüm malzemeleri karistirip ele yapismiyacak bir hamur elde edin.



  • Hamuru ne kalinlikda yapacaksaniz bezelerini öyle alin bende 22 beze cikti.



  • Bezeyi merdane veya elinizle caytabagi büyüklügünde acin ve icine ceviz veya findik ici koyun.


  • Sarma sarmayi saydiginiz sekilde iki yanida kapali olarak sarin.



  • Tabaginiza aldiginiz irmige bulayin.


  • Yaglanmis Tepsiye 2-3cm arayla dizin ve önceden isitilmis firinda kizaranakadar pisirin.


  • Firindan cikarinca 5-6 dakka beklettikten sonra serbetini verin ve soguyuncada afiyetle yiyin:)

5 yorum:

  1. hayirli gecelermi desem sabahlarmi pasam :)tatliyi görünce kosa kosa geldim :)
    ellerin dert görmeye sifa olsun sana
    senden de bebegimize
    sarildim ablasi

    YanıtlaSil
  2. Canım ellerine sağlık biz balparmak
    tatlısı deriz harika olur sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. bende bu tatalıyı yapıyorum ama içine irmik koymuyorum bide böyle deniycem :)

    YanıtlaSil
  4. çok güzel bi tatlı ellerine sağlık...bende bu tatlıyı yapıyorum ama içine irmik koymuyorum bide böyle deniycem...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo