4 Mayıs 2012 Cuma

TEFLON TENCEREDE TUZLU KEK

Hayirli cumalar,
Arkadasim yine cok güzel bir tarif payllasmis bizimle kendisine cok tsk.ediyorum..

Blogu ziyaret icin tiklayin pinarsedefunal


Ey Rabbimiz!
Bizi, inkar edenlerin zulmüne uğratma.
Bizi bağışla.
Ey Rabbimiz!
Şüphesiz sen mutlak güç sahibisin, hüküm ve hikmet sahibisin.
(Mümtehine, 60/5)

Müslüman dilinden ve elinden müslümanların güvende olduğu kişidir.
Mümin de insanların malları ve canları hususunda kendisine güvendiği kişidir.
(Tirmizi, İman, bab: 12)


Esselamü aleyküm dostlarım.
Öncelikle
Bu tarifimi sevgili
74. Hafta Porselen Demlik Çay Saati Etkinliği'nin ev sahibesi
gönderiyorum.

Hani bazen hiç düşünmediğiniz bir anda aniden insanın beyninde birşeyler çakarya...
Bugün yemek yapmak için ıspanaklarımı yıkarken aklıma "Ocakta ıspanaklı tuzlu kek pişirmek." diye bir fikir geldi. Nerden geldiyse aklıma?
Tencerede tavada börek pişirdimde hiç ocakta kek pişirmedim. Eskiden kek tencereleri vardı, o zamanlarda dahi tencerede kek yapmamıştım. Ama aklıma geldiya bir cesaretle fırın yerine ocakta kek yapmaya karar verdim. Düşündüm kek tencerelerine en yakın pirensip teflon tencerelerde var. Neden olmasın dedim.
Şimdi düşünüyorumda teflon tencerem olmasa çelik tencerede kek pişirirmiydim sanırım pişirmezdim. Teflona yapışmayacağını bildiğim için cesaretlendim de diyebilirim.
Sonra kafadan evdeki malzemelerle bir tuzlu kek tarifi oluşturdum ve sonuç ortada.
Bu arada şimdi nette benim gibi tencerede kek yapan varmı diye bakındım ve benim gibi tuzlu kek pişirenini görmedim ama benden daha farklı sanki bazlama gibi kek hazırlamış bir kaç kişi gördümki sanırım o tarifleride kendime göre uyarlayıp bazlama gibi ince kek deneyeceğim.
Ama şimdi sıra;
TEFLON TENCEREDE TUZLU KEK
Malzemeler:
4 yumurta
1 su bardağı süt
1 su bardağı yoğurt
1/2 çay bardağı zeytinyağı
3 su bardağı un
1 adet orta boy havuç
1 adet orta boy patates
500 gr ıspanak
1 demet dereotu
1 demet maydanoz
1 çay bardağı küp küp doğranmış beyaz peynir
2 paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı kimyon
1 tatlı kaşığı pulbiber
2 yemek kaşığı zeytinyağı
Yapılışı:


Havuç ve patatesimizi soyup rendenin iri tarafıyla rendeleyelim. Ispanaklarımızın saplarını ayıralım sadece yapraklarını doğrayalım. Son olarakta maydanoz ve dereotlarımızı doğrayıp kek hamurumuzu hazırlamaya başlayalım.
Çırpma kabımızda yumurtaları kabarıncaya kadar çırpalım. Üzerine süt, yoğurt, zeytinyağı, tuz ve baharatları ilave edip tekrar çırpalım. Sonrada un ve kabartma tozunu ekleyip son kez çırpalım. Hazır olan kek hamurumuzun içine beyaz peynirimizi, rendelediğimiz ve doğradığımız malzemelerimizi ilave edip bir kaşıkla karıştıralım.
Teflon tenceremizi bir yemek kaşığı zeytinyağı ile yağlayalım. Üzerine kek hamurumuzu dökelim ve tencerenin kapağını kapatalım.

Önce 2 dakika kadar harlı ateşte yani kapağın içi buhar olana kadar harlı ateşte sonrada hep kısık ateşte kekimizi pişirelim.
Kekimizin kabarması için tencerenin kapağını açmayalım.
Kekimizin üzeri ıslak görünümünden kurtulduğu zaman yani kuruduğu zaman kekimizi ters çevirelim. Ters çevirirken yine bir yemek kaşığı zeytinyağı ile tencereyi yağlayalım. Sonrada yine kısık ateşte o hoş kokusunu alana kadar pişirelim.
Kekin tamamen pişmesi yaklaşık 1,5 saat sürüyor.
Bildiğim kadarıyla bütün firmaların teflon tencereleri cam kapaklı olduğu için her aşamayı çok rahat gözlemleyebilirsiniz.
Peki bu kadar kabarmış keki nasıl çevirirsiniz?
Açıkcası spatula ve benzeri bir şeyle çevirmek mümkün olmadığı için;
Önce tencerenin üzerine yuvarlak bir tepsi kapatıp tencereyi ters çevirdim. Böylece kekin pişen yüzünü gördüm.
Sonra tepsideki kekin üzerine başka tepsi kapatıp o tepsiyi ters çevirim. Böylecede kekin pişmeyen yüzünü gördüm.
Sonrada tenceremi bir yemek kaşığı yağla yağladım. Tenceremi ters çevirip kekin üzerine kapatarak keki tencerenin içine aldım. Böylece kekin pişmeyen yüzü tencerenin tabanına geldi.
Son aşama olarakta tepsiyi ters çevirerekte tencereyi ocağa koyup tepsiyi kaldırdım ve kapağını kapatıp kısık ateşte pişirdim.




Kekiniz tam olarak içini çekip soğuduğu zaman servis yapalım.

AFİYET OLSun

2 yorum:

  1. 1.Nefis görünüyor ama pişmesi çok uzun sürüyormuş düşündürücü?Ya ocakta unutursak ne olacak?Bu kadar sürede ben her şeyi unuturum :)Düdüklü çaydanlığı yakmış biriyim :)
    2.Teflonumuz yok ise ne olacak?Çelik tencerede kesin yanar mı?Aklım çok karışık kısaca özetlersek...

    YanıtlaSil
  2. uzu zamanda pisiyor ve unuturum korkunuz varsa saatinizi kurun baska careniz yok :)
    teflonda olmasi gerekiyor adi bile teflon tavada kek cünkü :))
    saygilarimlar Pasasofram

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo