26 Temmuz 2012 Perşembe

Seftalili Yaspasta


Herkese hayirli geceler bu saattede tarifmi eklenir demeyin ben eklerim:))anca islerim bitti cocuklar uyudu oturdum ögledede firsat bulmus birazda uyumustumki uykumda yok :) Dün misafirlerime yaptigim pastayi sizlerlede paylasmak istedim. Cok güzel vede serinletici bir pasta oldu aslinda ama sicaklarda ben daha bir hafif tatliyi seviyorum mesela karpuz :).

Karpuz demisken birdahaki denememde karpuz kullancam:) aslinda visne suyuda harika olur visneyi sevenlere.

Bu aralar SIKCA tariflerinden yararlandigim bir ablam var belkide sizlerde benim sayemde onun adini ve blogunu daha cok SIK ziyaret ediyorsunuzdur:) iste bu tarifide kendisinden aldim, ben onun süsledigi gibi ince dokuyup isleyemedim:) artik pasta yapmaya bile firsatim olmuyor ama merak etmeyin kizim birazdaha büyüsün onunla beraber yapacaz artik pastalari:))
cok uzattim kusura bakmayin yane :)
tarifime gecmeden önce Melek Ablam allah-ne-verdiyse tarif icin cok tsk.ediyorum.

Ben Önceden yapip buzluga attigim kekimi kullandim siz ister hazir kek istersenizde tarite olan keki hazrilayin.

keki icin malzeme:
2 yumurta
125 gr seker
100ml süt
100 ml siviyag
150 gr un
20 gr cikolata kakao orani yüksek olsun
yarim pk kabartma tozu

seftali jölesi icin
5 yemek kasigi toz seker
30 gr agar agar
700 ml konservenin suyu ile tamalanmis su
1 büyük kutu konserve seftali kompostosu
.
2 poset krem santi
bir bucuk bardak soguk süt
200 gr krempeynir
20 gr rendelenmis cikolata

kenarlari icin 250 gr kedidili büskivi
büskivileri islatmak icin iki bardak kadar soguk süt
süsleme icin eritilmis cikolata


yapilis:

Tabiki ilk önce kekimizi malzemeleri ile birlikte hazirlayip yaglikagit serilmis 26lik kalibimiza döküp önceden isitilmis firinimida 20-25dakka pisiriyoruz.

diger yandan jölemizi hazirliyoruz, seftalimizin suyunu süzüp üzerinede 700lm tamamlamasi icin su ekleyip aga aga sekeri ekleyip kaynatiryoruz seftalileride icine döküp el blendiri ile iyicene cekiyoruz.

üzerini süslemek icin biraz jöle ayirdiktan sonra digerinide bir borcama döküp soguyup donmasini sagliyoruz (ben bir gün önce yaptim iciye sogusun diye) sonra kücük küp sekilde dogruyoruz.

Kremsantimizi paketin üzerinde yazili oldugu gibi hazirlayin ve krempeyniri cikolatayi icine ekleyip iyice karistirin son olarak kasik yardimiyla jöleleri yavasca zedelemeden kremsantiye ekleyiniz.

kekinizin kenarlarina bir cember ekleyip etrafini süte batirilmis kedidili büskivlerle ceviriniz. hazirladiginiz kremayi icine ayirdiginiz jöleyide üzerine sürünüz. Buzdolabinda 4-5 saat dinlendirdikten sonra Üstünü istediginiz gibi cikolatayla süsleyiniz.

Not.Ben pastalarimi bir gün önce yapiyorum herzaman daha iyi sonuclar aliyorum.



12 yorum:

  1. aga agasekeri bulamazsak normal seker kullansak olurmu

    YanıtlaSil
  2. Masallah PASAMA
    kücücük bebeginle su pastayi yaptinya helal sana
    dilerim beyenmissinizdir can.
    ellerin dert görmeye guzum
    sarildim özlemle ablam

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Pasacim ellerine saglık maşallah arkadasım her bebekli anne girisemez böyle zor islere güzel olmuş bir de bu ruloyu denemeyi istiyorum bir parçacık gönderin ya buradaki insanlara yapıp yapıp kendiniz yiyorsunuz olmaz böyle :)
    Kızcağızını opuyooooom inşallah onun elinden çıkacak pastalari da görürüz Zeynebim Allah'a emanet ol canım kolaylıklar diliyorum

    YanıtlaSil
  4. Allah ne verdiyse ablam:)kafami bisey takinca bebek bile beni engelleyemiyor dermisim:)).

    cok begendiler ablacim icindeki taneciklerin nolduklarini anlatmakla gecti nerdeyse zaman :)

    YanıtlaSil
  5. Degmesin yagli boya arkami toplayanim olsa varya hicbirseyden cekinmem yilmam yaparim ama cok basakli daginik mutfakda calistigim icin dedigin gibi herzaman bu cesareti bulamiyorum:)

    benim evde pastayi bir kücük oglum sever keske yakin olsanda yapip yapip yollasam ne iyi olurdu denemek istedigim tüm pastalari denerdim :)) sizde Allaha emanet olun canim

    YanıtlaSil
  6. Adini bilmedigim ziyaretcime ;) aga aga bir sekerden ziyade jellestiricidir. Yane kati bir kivam olusturuyor. Normal sekerle olacak birsey deyil

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlıkbomba bu:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Ellerinize sağlık,muhteşem görünüyor...Küçücük bebekle bile bunu deniyorsanız,bravo size..süper olmuş..sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. beluzaranne.blogspot.com27 Temmuz 2012 05:47

    elıne sağlık canım nefıs görunuyor

    YanıtlaSil
  10. Canım ellerine sağlık tam mevsimine
    yakışır harika bir pasta olmuş sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. ellerine sağlık arkadaşım ferahlatıcı bir pasta olmuş,hayırlı ramazanlar diliyorum sevgilerimle...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogger Template by Clairvo